Materiał Partnera

Usługi CNC na służbie reklamy. Przykłady zastosowań

Usługi CNC na służbie reklamy. Przykłady zastosowań

Nie od dziś powszechnie wiadomo, że reklama to dźwignia handlu – reklamują się nie tylko światowe koncerny, ale również dużo mniejsze firmy działające na lokalną skalę. Różne są również stosowane środki reklamowe – wśród nich wymienić należ reklamę zewnętrzną, którą spotkać możemy na każdym kroku w przestrzeni publicznej. Często do jej wykonania wykorzystuje się technologię CNC. Jak ona działa?

CNC – co to takiego?

CNC, czyli Computerized Numerical Control (komputerowe sterowanie urządzeniami numerycznymi) to układ sterowania, wykorzystujący programowalny mikrokomputer do kontroli pracą urządzeń – zazwyczaj obrabiarek, takich jak frezarki, tokarki czy szlifierki. Technologia ta ma liczne zalety. Jakie?

- Przede wszystkim ogromną dokładność w wykonywaniu danego zadania zgodnie z wymaganymi parametrami – wyjaśnia przedstawiciel  firmy Noex, specjalizującej się w produkcji materiałów POS –  Wystarczy do mikrokomputera obrabiarki wgrać odpowiednio przygotowany projekt i wyposażyć ją w niezbędne narzędzia, a sama wykona pracę, bez udziału operatora. To niezwykle istotne z punktu widzenia masowej produkcji – raz wykonany projekt możemy wykorzystać do wyprodukowania właściwie dowolnej ilości elementów, a każdy z nich będzie miał dokładnie te same parametry w kwestii wymiarów i kształtu. To bardzo istotne z punktu widzenia jakości, szczególnie w przypadku obiektów o skomplikowanych kształtach, ponieważ pozwala znacząco zredukować ilość egzemplarzy nie odpowiadających projektowi. Ponadto obrabiarki CNC pracują z ogromną wydajnością, pozwalając wytworzyć dużą ilość produktów w relatywnie krótkim czasie. Wszystko to przekłada się korzystnie na minimalizację kosztów produkcji.

Zastosowanie obróbki CNC w reklamie

Technologia CNC znajduje szerokie zastosowanie w produkcji materiałów reklamowych. Kluczową rolę odgrywa tutaj frezowanie, pozwalające wycinać różnego rodzaju kształty w płaskich materiałach, takich jak tworzywa sztuczne, drewno i materiały drewnopochodne, metal czy szkło. Przy pomocy frezarek wykonuje się z nich elementy takie jak tablice, szyldy czy litery przestrzenne, z którymi możemy zetknąć się między innymi na fasadach lokali lub wewnątrz biur. Oczywiście, na tym zastosowanie technologii się nie kończy, gdyż mogą one być stosowane w seryjnej produkcji całej masy gadżetów wykorzystywanych w sklepach czy punktach gastronomicznych – nie istnieją właściwie żadne ograniczenia co do zastosowań obrabiarek CNC w branży reklamowej, wszystko zależy wyłącznie od projektu.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję